Blogg

Manifestdagen – en heldag med branschutveckling diskussion och utbildning

Missa inte Manifestdagen på Nalen i Stockholm den 10 februari. En heldag av branschutveckling, diskussion och utbildning utlovas, med den oberoende musikbranschen som utgångspunkt.

Vi öppnar portarna klockan 09.30. Programmet startar 10.00. Fri entré och du behöver inte föranmäla dig. Om du inte har möjlighet att delta på plats så kan du följa hela dagen på YouTube. Vi sänder live men du kan även ta del av Manifestdagen i efterhand i vår YouTube-kanal.

 

Axplock ur programmet!

 

YouTube, vad händer? 
Jenny Ericsson, Head of Partnership, Music Network and Digital Rights på United Screens kommer att berätta om hur man som musikbolag kan agera för att öka sina intäkter från YouTube och hur avtalet med GEMA ser ut att påverka intäkterna. Under 45 minuter kommer Jenny Ericsson att göra en djupdykning i YouTube och vad man som musiker, artist eller skivbolag kan göra för att dra absolut störst nytta av världens största online video-plattform. Jenny går igenom olika strategier man kan använda sig av, när det kommer till publicering och innehåll, men kommer också visa praktiska exempel på hur man kan dra nytta av plattformen.

Start klockan 13.00

> Följ med LIVE


Give Peaks a Chance – or – The Tipping Point in Streaming
Forskaren Thomas Lund ger oss en inblick i vad som händer med vårt ljud som blir allt mer komprimerat och vad den pågående standardiseringen innebär.

Start klockan 14.00

Följ med LIVE


15.15-16.00 Seminarium med The Indie Business Toolbox om digital marknadsföring – Digitala strategier för musikbolag 2017
Kursledarna Lydia Kellam och Sebastian Lindroth-Ahl berättar om årets kursupplägg. Dessutom delar de med sig av några aktuella trender inom musikbranschen och tips på hur du lyckas i sociala medier.

Start klockan 15.15

> Följ med LIVE

 

HELA PROGRAMMET HITTAR DU HÄR

ARRANGÖRER

Sensus Studieförbund, Campus Nyköping – Musik och Eventarrangör, Phonofile, United Screens, FST – Föreningen Svenska Tonsättare, SKAP – Sveriges kompositörer och textförfattare

Manifest är ett initiativ från SOM (Svenska Oberoende Musikproducenter). SOM är en ideell förening som samlar närmare 300 oberoende skivbolag. De oberoende skivbolagen drivs av kunniga och entusiastiska musikentreprenörer som genom sin verksamhet bidrar till att främja kulturell mångfald och diversifierad musikutgivning och artistutveckling i alla genrer. Läs mer på SOM:s hemsida.

 

Missa inte Manifestdagen på Nalen i Stockholm den 10 februari. En heldag av branschutveckling, diskussion och utbildning utlovas, med den oberoende musikbranschen som utgångspunkt.

Vi öppnar portarna klockan 09.30. Programmet startar 10.00. Fri entré och du behöver inte föranmäla dig. Om du inte har möjlighet att delta på plats så kan du följa hela dagen på YouTube. Vi sänder live men du kan även ta del av Manifestdagen i efterhand i vår YouTube-kanal.

 

Axplock ur programmet!

 

YouTube, vad händer? 
Jenny Ericsson, Head of Partnership, Music Network and Digital Rights på United Screens kommer att berätta om hur man som musikbolag kan agera för att öka sina intäkter från YouTube och hur avtalet med GEMA ser ut att påverka intäkterna. Under 45 minuter kommer Jenny Ericsson att göra en djupdykning i YouTube och vad man som musiker, artist eller skivbolag kan göra för att dra absolut störst nytta av världens största online video-plattform. Jenny går igenom olika strategier man kan använda sig av, när det kommer till publicering och innehåll, men kommer också visa praktiska exempel på hur man kan dra nytta av plattformen.

Start klockan 13.00

> Följ med LIVE


Give Peaks a Chance – or – The Tipping Point in Streaming
Forskaren Thomas Lund ger oss en inblick i vad som händer med vårt ljud som blir allt mer komprimerat och vad den pågående standardiseringen innebär.

Start klockan 14.00

Följ med LIVE


15.15-16.00 Seminarium med The Indie Business Toolbox om digital marknadsföring – Digitala strategier för musikbolag 2017
Kursledarna Lydia Kellam och Sebastian Lindroth-Ahl berättar om årets kursupplägg. Dessutom delar de med sig av några aktuella trender inom musikbranschen och tips på hur du lyckas i sociala medier.

Start klockan 15.15

> Följ med LIVE

 

HELA PROGRAMMET HITTAR DU HÄR

ARRANGÖRER

Sensus Studieförbund, Campus Nyköping – Musik och Eventarrangör, Phonofile, United Screens, FST – Föreningen Svenska Tonsättare, SKAP – Sveriges kompositörer och textförfattare

Manifest är ett initiativ från SOM (Svenska Oberoende Musikproducenter). SOM är en ideell förening som samlar närmare 300 oberoende skivbolag. De oberoende skivbolagen drivs av kunniga och entusiastiska musikentreprenörer som genom sin verksamhet bidrar till att främja kulturell mångfald och diversifierad musikutgivning och artistutveckling i alla genrer. Läs mer på SOM:s hemsida.

 

Missa inte Manifestdagen på Nalen i Stockholm den 10 februari. En heldag av branschutveckling, diskussion och utbildning utlovas, med den oberoende musikbranschen som utgångspunkt.

Vi öppnar portarna klockan 09.30. Programmet startar 10.00. Fri entré och du behöver inte föranmäla dig. Om du inte har möjlighet att delta på plats så kan du följa hela dagen på YouTube. Vi sänder live men du kan även ta del av Manifestdagen i efterhand i vår YouTube-kanal.

 

Axplock ur programmet!

 

YouTube, vad händer? 
Jenny Ericsson, Head of Partnership, Music Network and Digital Rights på United Screens kommer att berätta om hur man som musikbolag kan agera för att öka sina intäkter från YouTube och hur avtalet med GEMA ser ut att påverka intäkterna. Under 45 minuter kommer Jenny Ericsson att göra en djupdykning i YouTube och vad man som musiker, artist eller skivbolag kan göra för att dra absolut störst nytta av världens största online video-plattform. Jenny går igenom olika strategier man kan använda sig av, när det kommer till publicering och innehåll, men kommer också visa praktiska exempel på hur man kan dra nytta av plattformen.

Start klockan 13.00

> Följ med LIVE


Give Peaks a Chance – or – The Tipping Point in Streaming
Forskaren Thomas Lund ger oss en inblick i vad som händer med vårt ljud som blir allt mer komprimerat och vad den pågående standardiseringen innebär.

Start klockan 14.00

Följ med LIVE


15.15-16.00 Seminarium med The Indie Business Toolbox om digital marknadsföring – Digitala strategier för musikbolag 2017
Kursledarna Lydia Kellam och Sebastian Lindroth-Ahl berättar om årets kursupplägg. Dessutom delar de med sig av några aktuella trender inom musikbranschen och tips på hur du lyckas i sociala medier.

Start klockan 15.15

> Följ med LIVE

 

HELA PROGRAMMET HITTAR DU HÄR

ARRANGÖRER

Sensus Studieförbund, Campus Nyköping – Musik och Eventarrangör, Phonofile, United Screens, FST – Föreningen Svenska Tonsättare, SKAP – Sveriges kompositörer och textförfattare

Manifest är ett initiativ från SOM (Svenska Oberoende Musikproducenter). SOM är en ideell förening som samlar närmare 300 oberoende skivbolag. De oberoende skivbolagen drivs av kunniga och entusiastiska musikentreprenörer som genom sin verksamhet bidrar till att främja kulturell mångfald och diversifierad musikutgivning och artistutveckling i alla genrer. Läs mer på SOM:s hemsida.

 

Skriv en kommentar

Prenumerera på bloggen via e-post